چگونه مشکل آنتن ندادن را در گوشیهای اندروید برطرف کنیم
۵۴ دیدگاهیکی از مشکلاتی که بیشتر کاربران گوشیهای هوشمند اندروید با آن مواجه هستند آنتن ندادن گوشی (No Service) بعد از قرار گرفتن سیم کارت در آن است. در این مقاله چند راهکار مؤثر برای حل این مشکل ارائه میدهیم.
چه عواملی باعث میشود گوشیهای هوشمند اندروید با مشکل آنتن ندادن مواجه شوند?
دلایل گوناگونی برای مشکل آنتن ندادن وجود دارد. گاهی این مسأله به خاطر سیگنال رادیویی پیش میآید، سیگنال رادیویی به علت اختلاف با وای فای و جی پی اس به طور خودکار خاموش میشود و به همین دلیل گوشی آنتن نمیدهد.
چگونه مشکل آنتن ندادن را در گوشیهای هوشمند برطرف کنیم؟
راه حل 1:ریستارت گوشی
قبل از هر کاری بهتر است گوشی را ری استارت کنید. دکمه پاور را فشار دهید و گزینه ری استارت را انتخاب کنید. با این کار رم RAM پاک میشود و سیستم عامل در صفحه جدیدی شروع به کار میکند.
راه حل 2:حالت هواپیما
این راه حل اغلب اوقات مشکل آنتن ندادن گوشی را برطرف میکند پس توصیه میکنیم حتماً آن را امتحان نمایید. از قسمت کرکره حالت پرواز یا هواپیما را فعال کنید. 30 ثانیه صبر کنید سپس حالت هواپیما را غیرفعال کنید. با این کار ارتباط گوشی با دکل موبایل قطع و دوباره وصل میشود.
راه حل 3:انتخاب دستی اپراتور
گاهی اگر اپراتور شبکه را به صورت دستی انتخاب کنید مشکل آنتن ندادن گوشی هوشمند از بین میرود. برای این کار دستورالعمل زیر را اجرا کنید:
به قسمت تنظیمات (Setting) بروید.
گزینه شبکههای موبایل (Mobile networks) را انتخاب کنید.
سپس گزینه اپراتورهای شبکه (Network operators) را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه گوشی اندروید شما همه شبکههای در دسترس را جستجو میکند. پس از پیدا کردن شبکه مورد نظر خود، آن را انتخاب نمایید.
راه حل 4:تعویض سیم کارت
گاهی مشکل از سیم کارت است. سیم کارت باید به طور صحیح در جای خود قرار گرفته باشد در غیر این صورت گوشی آنتن نمیدهد. گاهی سیم کارت در اثر ضربه مثلاً افتادن گوشی روی زمین از جای خودش بیرون میآید. گوشی را خاموش کنید و سیم کارت را با دقت بیرون بیاورید. سیم کارت را بررسی کنید و وقتی مطمئن شوید آسیب دیدگی ندارد دوباره آن را سر جای خود قرار دهید.
راه حل 5:تست با کد
به قسمت شماره گیری بروید و دستورالعمل زیر را اجرا کنید.
کد *#*#4636#*#* را وارد کنید.
سرویس مد (Service mode) را وارد کنید.
گزینه بالای صفحه یعنی اطلاعات دستگاه (Device information) یا اطلاعات گوشی (Phone infotmation) را انتخاب کنید.
سپس گزینه تست ران پنگ (Run Ping test) را انتخاب کنید.
گزینه رادیو (Radio) را در انتهای این صفحه نگاه کنید اگر خاموش بود آن را روشن کنید.
گزینه راه اندازی مجدد (reboot) را انتخاب کرده و پس از پایان کار آنتن دهی گوشی را بررسی کنید.
راه حل 6:فلش کردن گوشی
گاهی مشکل آنتن دهی گوشی هوشمند به این علت است که رام سفارشی (custom ROM) یا رامی که متعلق به یک یک نوع گوشی دیگر است، نصب کردهاید. پس تنها کاری که باید انجام دهید این است که رام اوریجینال گوشی را با استفاده از ریکاوری نصب کنید. برای این کار، پس از کپی کردن رام دستگاه را خاموش کنید. سپس دکمه کم کننده صدا و دکمه پاور را با هم فشار دهید. صفحه سیاهی ظاهر میشود که چند گزینه روی آن میبینید. با اجرای دستورالعمل روی صفحه برای نصب رام، گوشی اندروید شما به شرایط اصلی خود برمیگردد.
راه حل 7:مشکل ریجستر
اگر شماره سریال (IMEI) گوشی نال (Null) شده باشد یا شماره سریال آن ناشناس باشد، گوشی اندروید در آنتن دهی دچار مشکل میشود. پس به این دلیل ابتدا باید شماره سریال گوشی را چک کنید و در صورتی که مشکل داشت اقدام به رفع آن نمایید. به روش زیر عمل کنید:
گوشی را روشن کنید و این کد (#06#*) را که شماره IMEI دستگاه را نشان میدهد شماره گیری نمایید. اگر پس از شماره گیری کلمه نال (Null) را روی صفحه دیدید، این مراحل را اجرا کنید:
کد (*#197328640#) یا کد (*#*#197328640#*#*) را شماره گیری نمایید. پس از نمایش وضعیت دستوری (commmand mode)، گزینه (Common) را انتخاب کنید.
سپس گزینه 1 یعنی فیلد تست مد (field Test Mode) یا همان (FTM) را انتخاب کنید. اگر این گزینه روشن (ON) بود، آن را خاموش (OFF) کنید. پس از آن حتماً به خاطر داشته باشید کلید منو را فشار دهید تا تغییراتی که انجام دادهاید اعمال شود و از حالت (Command) خارج شوید.
دوباره کدها را شماره گیری نمایید و این بار گزینه 2 را انتخاب کنید تا FTM خاموش شود.
حالا باتری و سیم کارت را از دستگاه خارج کنید، دو دقیقه صبر کنید و فقط باتری را سرجایش بگذارید. دستگاه را روشن کنید و دوباره کد (*#197328640#) را شماره گیری نمایید.
سپس دستورالعل زیر را اجرا کنید:
Debug screen> phone control> Nas control> RRC
و RRC را روشن (on) کنید تا شماره سریال نال شده یا مشکل ثبت نشده در شبکه (not registered) برطرف شود.
حالا گزینه 5 را انتخاب کنید. گوشی را دوباره خاموش کنید. سیم کارت را در گوشی قرار دهید، گوشی را روشن نمایید و آنتن دهی آن را چک کنید.
راه حل 8:راه نهایی
از قسمت تنظیمات (Setting) گزینه تنظیمات شبکه موبایل را انتخاب کنید.
Setting> Mobile network settings
در این قسمت دکمه پاور (Power Button) و دکمه هوم (home button) را با هم نگه دارید تا وقتی که دستگاه خاموش شود.
سپس باتری را به آرامی از دستگاه بیرون بیاورید.
دکمه پاور و دکمه هوم را 10 بار با هم فشار دهید.
حالا دکمه پاور و دکمه هوم را با هم فشار دهید و دو دقیقه نگه دارید تا همه بارهای الکتریسیته ساکن تخلیه شوند.
دوباره باتری را در دستگاه قرار دهید و بدون این که کاور پشت گوشی را سر جایش قرار دهید، گوشی را با سیم کارت بوت کنید.
گوشی را روشن کنید. 3 بار سیم کارت را بیرون بیاورید و دوباره آن را در گوشی قرار دهید.
سپس گوشی را ری استارت کنید و آنتن دهی گوشی را چک کنید.
اگر راه های بالا هیچ کدوم راهگشا نبودن میتونید به یک تعمیرات موبایل مراجعه کنید یا از ما مشاوره رایگان بگیرید.