مشکل صدا هنگام مطالعه

ضعیف شدن صدا هنگام مکالمه

ضعیف شدن صدا هنگام مکالمه یک مشکل ساده است که به راحتی قابل برطرف شدن است. در این مقاله قصد داریم دلایل و راه حل های ای مشکل را بررسی کنیم.

علی رغم رشد و در دسترس بودن تلفن های همراه اما اپراتورها برای ایجاد ارتباط با کیفیت و فاقد نویز یا مشکلات مشابه، هنوز اقدامات لازم را به عمل نیاورده اند.

وبه همین دلیل است که برقراری تماس با تلفن های ثابت همیشه کیفیت بهتری نسبت به تماس از طریق تلفن های همراه هوشمند دارد، و هنوز کاهش کیفیت صدا، مسئله اساسی افراد در حین مکالمه است.

اگر چه ضعیف شدن صدا هنگام مکالمه، به مکانی که در آن حضور دارید یا منطقه ای که از آن تماس برقرار می کنید بستگی دارد، اما در بسیاری از موارد مشکلات دیگری به این حالت دامن می زنند. مواردی مثل ایراد سخت افزاری یا مشکلات مربوط به اتصال به اینترنت و غیره! 

اگر با مشکل ضعیف شدن صدا هنگام مکالمه دست و پنجه نرم می کنید، این مطلب به شما کمک می کند راه حل های مهم و مناسب را برای آن بیابید.

دلیل ضعیف شدن صدا هنگام مکالمه گوشی چیست؟

ضعیف شدن صدا در مکالمه

شاید عجیب به نظر برسد که با وجود رشد و پیشرفت های متعدد در زمینه تولید گوشی های هوشمندی که همه کاره هستند، هنوز هم پیش می آید که با ضعیف شدن صدا هنگام مکالمه مواجه شویم. ضعیف شدن صدا هنگام مکالمه یک مشکل شایع است و می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. این مسئله، به نوع گوشی مربوط نیست چنان که، گوشی های قدیمی تا گوشی های امروزی همواره دچار این مشکل می شوند.

منطقه و اپراتور

یکی از ابتدایی ترین دلایلی که ذهن را به سمت علت اصلی با ضعیف شدن صدا هنگام مکالمه گوشی می برد، منطقه ای است که در آن قرار دارید. به طور معمول، اپراتور های مختلف، گستردگی و پوشش متفاوتی برای ارائه خدمات تماس برای مشتریان خود دارند و وقتی پهنای باند در یک منطقه کم باشد یا آنتن گوشی دائما (به دلیل حضور در همان منطقه) در کمترین حد خود باقی بماند یا از دسترس خارج شود، نرخ مطلوب برای برقراری تماس باکیفیت برای شما کم و کمتر خواهد شد.

اتصال به اینترنت موبایل

گاهی پیش می آید که در زمان برقراری تماس تلفنی و استفاده همزمان از اینترنت شاهد ضعیف شدن صدا هنگام مکالمه باشید که عموما در مورد فناوری LTE صدق می کند. البته با وجود فناوری VolTE این مشکل دیگر به وجود نخواهد آمد. این فناوری کمک می کند تا تماس تلفنی بدون مشکل انجام شده و تاثیری بر روی سرعت انتقال داده ها و تماس تلفنی به وجود نیاید.

این فناوری در حال توسعه و پیشرفت است و پهنای باند بازتر را توسط اپراتور تلفن همراه پوشش خواهد داد. این سیستم دارای VoIp بهتر است به این معنی که تماس صوتی نسبت به اینترنت و داده های آن (همزمان) وجود دارد. توسعه این فناوری برای در دسترس قرار گرفتن همگانی کمی زمانبر است و یکی از دلایل ایجاد مشکل ضعیف شدن صدا هنگام مکالمه را از بین خواهد برد. برای رفع این مشکل شما می توانید قبل از برقراری تماس، داده های تلفن همراه خود را قطع کنید.

کم بودن صدا حین مکالمه

کم و زیاد کردن صدا برای مکالمه امکانی است که در همه ی گوشی ها اعم از هوشمند و غیر هوشمند وجود دارد. در صورتی که با ضعیف شدن صدا هنگام مکالمه مواجه شدید می توانید دکمه ی افزایش صدای موبایل را فشار دهید تا بررسی کنید و ببینید که مشکل به این مورد مربوط است یا خیر. البته گاهی نیز کثیف شدن اسپیکر گوشی باعث می شود تا صدا حین خروج به خوبی عمل نکند. برای این منظور می توانید اسپیکر گوشی خود را بررسی کرده و از این نظر نیز اشکال کم بودن صدا در حین مکالمه با تلفن همراه را بررسی نمایید.

مشکل سخت افزاری

گفته شد، که گوشی های هوشمند امروزی قابلیت های متعددی دارند و اینکه مشکلی برای برقراری ارتباط یا ضعیف شدن صدا هنگام مکالمه برایشان به وجود آید همیشه بسیار عجیب و دور از ذهن به نظر می رسد. اما یک احتمال نسبتا قوی این است که بررسی کنید و مطمئن شوید که مشکل سخت افزاری نباشد. به این علت که بسیاری از گوشی ها از ناحیه اسپیکر یا از ناحیه دریافت صدا به علت برخورد به زمین یا برخورد به اشیاء سفت و سخت، دچار آسیب می شوند. در بسیاری از موارد می توانید با مراجعه به یک متخصص و تعمیرکار گوشی از این مورد مطمئن شوید. 

گوشی

جمع بندی نهایی

مشکلات نامبرده برای بررسی و یافتن راه حل مشکل ضعیف شدن صدا هنگام مکالمه گوشی تلفن همراه به صورت نزولی شرح داده شدند. این اتفاق اجتناب ناپذیر می تواند تحت شرایط مختلفی رخ دهد، پس بهتر است کلیه شرایط را در نظر بگیرید و در صورتی که موبایل تان همچنان دارای ایراد مشکل ضعیف شدن صدا هنگام مکالمه است، آن را بررسی سخت افزاری کنید. لازم به ذکر است که این بررسی باید توسط متخصص انجام شود و هرگونه تعمیر سر خود یا بررسی غیر کارشناسانه می تواند به ضرر گوشی هوشمند تان تمام شود.

لینک مرتبط: تعمیرات موبایل اصفهان

Subscribe
Notify of
2
Inline Feedbacks
View all comments