گوشی آب خورده-تعمیر گوشی خیس شده در اصفهان

نکات مهم در برخورد با گوشی آب خورده

مهم ترین اقدامات در برخورد با گوشی آب خورده

1. ابتدا اگر گوشی خاموش نیست آن را خاموش کرده و ایستاده نگه دارید. در صورت وجود قاب، آن را جدا کنید.

2. برای تعمیر گوشی آبخورده حتما اول باتری آن را خارج کنید. اگر باتری نداشت دکمه ی پاور را فشار دهید که سریعا خاموش شود. به یاد داشته باشد اصلا به هیچ دکمه ای دست نزنید که مطمئن شوید گوشی روشن می شود. همین روشن خاموش کردن باعث خراب شدن کامل گوشی شما می شود.

3. بعد از جدا کردن باتری و یا خاموش کردن گوشی سیم کارت را خارج کنید.

4. گوشی را به هیچ وجه تکان ندهید و یا ضربه ای به آن وارد نکنید. حتی درون گوشی، فوت هم نکنید.

5. از جمله اقدامات حیاتی که برای تعمیر گوشی آبخورده باید انجام داد خشک کردن آن است. بدنه ی گوشی را اول با یک پارچه و یا دستمال توالت خشک کنید. درب آن را باز کرده، قطعات داخلی را با پارچه (یا دستمال توالت که قدرت جذب بالایی در آب دارد) خشک کنید. سعی کنید به هیچ وجه از سشوار و مایکروویو برای خشک کردن گوشی استفاده نکنید چرا که حرارت بالای آن ها موجب صدمه زدن به قطعات داخلی گوشی می شود.

6. بعد از مرحله ی پاک کردن گوشی به وسیله ی پارچه، برای تعمیر گوشی آبخورده درب گوشی را ببندید و به حالت جمع شده داخل کیسه برنج بیاندازید تا مدت یک تا دو روز بماند. خاصیت نم گیری بسیار بالایی که برنج دارد باعث می شود تمام آب و نم موجود در دستگاه را جذب کند و احتمال بازگشت گوشی شما را بالا ببرد. باز هم متذکر می شویم که گوشی را در هیچ کدام از مراحل روشن نکنید. امروزه کیسه های مخصوص خشک کردن گوشی وارد بازار شده است. بهتر است برای مواقع ضروری در خانه از این کیسه ها داشته باشید.

7. بعد از اینکه گوشی به مدت یک تا دو روز در کیسه برنج ماند برای اطمینان از تعمیر گوشی آبخورده آن را از کیسه بیرون آورده باتری و سیم کارت را وصل کنید سپس آن را روشن کرده و  مشاهده کنید که شروع به کار می کند. در صورت روشن نشدن آن را شارژ کنید و اگر شارژ نشد باتری آن را عوض کنید زیرا ممکن است باتری دچار مشکل شده باشد.

 

گوشی آب خورده-تعمیر گوشی خیس شده

تلفن جهت مشاوره تعمیرات موبایل در اصفهان

موبایل:09034249614

Subscribe
Notify of
3
Inline Feedbacks
View all comments